Na maszcie wiertnicy WSG- WU montujemy moduł wiertniczy zwany wiertarką udarowo- obrotową. Jej zadaniem jest wprowadzenie w ruch posuwisto- zwrotny lub obrotowy podłączonego do niej osprzętu wiertniczego. Po zamocowaniu świdra wykonuje się nim ruch obrotowy, natomiast po zamocowaniu próbnika pracuje się udarem. Powyższa wiertnica wykorzystuje do badań próbniki NNS (Nie-Naruszona Struktura), przy których jesteśmy w stanie zachować wilgotność, uziarnienie oraz strukturę gruntu. Pobrane próbki przechowywane są w próbnikach. Zobacz filmy pod tabelą. Wiertnica występuje z dwoma rodzajami przesuwu:
– na łańcuchu
– na siłowniku
><tbody
Typ wiertnicy | WSG- WU | |
---|---|---|
-maksymalna średnica wiercenia | Ø160 | |
Głowica obrotowa | ||
-maksymalny moment obrotowy | 1776 Nm | |
-prędkość obrotowa | 0-79 obr./ min. | |
Udar | Młotek 140J; 1500 uderzeń/ min. | |
Prowadnica | ||
-skok głowicy wiercącej | 2300 mm | |
Siła docisku, siła wyrywania | 1. Maszt na łańcuchu 36 kN, 36 kN lub 2.Maszt na siłowniku 56 kN, 75 kN |
|
Silnik spalinowy | 1. Diesel, Kubota D1305 21,7 kW lub 2. Benzynowy, Briggs- Stratton Vanguard 23 HP 16,9 kW |
|
Sterowanie | Pompa zębata dwusekcyjna 40/10 l/min. | |
Chłodnica oleju hydraulicznego | Do pracy ciągłej | |
Wyposażenie | -oświetlenie elektryczne 12V -wyjście przewodów hydraulicznych do zacisku [możliwość w przyszłości podłączenia zacisku hydraulicznego do rur] |
|
Masa wiertnicy (bez osprzętu i podwozia) | ~ 910 kg [z silnikiem Kubota] ~ 830 kg [z silnikiem Vanguard] |